Inhuurdesk Talentenregio

Projectleider Zaakgericht Werken

Standplaats:
Hattem
Startdatum:
01.07.2019
Einddatum:
01.01.2020
Uren per week:
16

 

Ben jij thuis in Zaakgericht Werken? Ben jij een echte projectleider en kun jij sturen, verantwoordelijkheid nemen, draagvlak creëren, maar ook coachen en enthousiasmeren? Lees snel verder!
 
De organisatie
De gemeenten Hattem, Heerde en Oldebroek werken samen aan het project zaakgericht werken. Voor de ondersteuning van dit project zoeken wij een projectleider.
 
Functieprofiel
 
Wij zijn op zoek naar een ervaren projectleider Zaakgericht Werken. Je ziet het werken in een complexe gemeentelijke IT omgeving als een grote uitdaging. 
Zaakgericht werken heeft tot doel om de dienstverlening, de efficiency van werken en de toegankelijkheid van informatie te verbeteren. Tegelijkertijd is het belangrijk om naar te toekomst te kijken en zicht te houden op landelijke ontwikkelingen en standaarden.
 
Om ervoor te zorgen dat de projecten slagen en de doelen worden bereikt, is het van belang dat iedereen goed samenwerkt en dat het overzicht wordt bewaakt. Als projectleider zorg je daarvoor door:
  • Deelprojecten en activiteiten binnen het project te coördineren.
  • Verantwoordelijkheid te krijgen voor het projectplan, de begroting, structuur, planning en het team.
  • Borgen van het zaakgericht werken zowel gericht op medewerkers als op organisatieniveau
  • Optimaliseren van de beheerorganisatie en het oplossen van knelpunten, systemen en processen.
  • Aanspreekpunt intern en voor derden
  • Draagvlak creëren richting directie/management en medewerkers
  • De samenhang met andere projecten scherp in de gaten te houden.
  • Te rapporteren en verslag te leggen over de voortgang.
  • Eventuele risico’s die zich kunnen voordoen te inventariseren en te beheersen. 
Opleiding en ervaring
Je houdt altijd alles scherp in de gaten en zorgt ervoor dat zaken goed geregeld zijn. Je bent sociaal, communicatief sterk en motiveert anderen bij het uitvoeren van hun werkzaamheden. Je hebt ervaring met zaakgericht werken implementaties in gemeenten en samenwerkingsverbanden. Daarbij is goed contact met collega’s en klanten voor jou belangrijk. Wat je verder meebrengt?
  • Een afgeronde WO opleiding bestuurskunde
  • Kennis van en gecertificeerd in project- en programmamethoden, (PRINCE2)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 10 jaar als project- of procesmanager binnen de (gemeentelijke) overheid
  • Algemene kennis over en ervaring met ICT en hoe technologie kan voldoen aan de wensen en eisen van de klant.
  • Kennis van geldende standaarden, best practices modellen en ontwikkelingen van zaakgericht werken in Nederland.
  • Aantoonbare ervaring met verandertrajecten en implementatie van processen blijkend uit relevante werkervaring
  • Minimaal 2 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 3 jaar met zaakgericht werken en dienstverlening
  • Recente werkervaring opgedaan in de afgelopen 2 jaar met het koppelen van backoffice applicaties met het zaaksysteem
  • Ervaring met het Green Valley zaaksysteem is een pré.
 
Competenties
Je beschikt over de competenties Klantgerichtheid, Resultaatgerichtheid en Samenwerken. Daarnaast vragen we voor deze functie medewerkers die beschikken over de competenties Probleemanalyse, Voortgangscontrole, Omgevingsbewustzijn en Leervermogen. Je bent in staat om conceptueel denken om te zetten in pragmatische oplossingen die passen bij de organisatie.
 
Je benadert uitdagingen zoveel mogelijk vanuit verschillende oplossingsrichtingen en toont initiatief. Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, bent flexibel en hebt een helikopterview

< Ga terug naar het overzicht met alle opdrachten