Inhuurdesk Talentenregio

Medewerker Media

Standplaats:
Dronten
Startdatum:
29.07.2019
Einddatum:
31.12.2019
Uren per week:
36

Medewerker Media

Niet bang voor deadlines? En voor van het beeld afspattende teksten?
Dan zijn wij op zoek naar jou J. Voel jij je als een vis in het water in een hectische omgeving, ben jij een schrijver in de dop, heb je verstand van sociale media en beschik je daarnaast nog over een gezonde dosis humor? Dan willen wij je heel graag in ons team!
Een dag uit het leven van de medewerker Media
’s Ochtends kom je binnen en loop je naar het koffieapparaat voor een goede bak koffie of thee. Je start je computer vast op en schuift aan bij de keek op de week, het startmoment van het team op maandag. Je laat het team zien wat de resultaten zijn van je media monitoring van afgelopen week: dat belooft weer wat voor aankomende week. Je tikt de laatste teksten af voor de wekelijkse gemeentepagina’s in de regionale krant, reageert op een paar opmerkingen van inwoners op social, stuurt de fotograaf op pad en belt met de vormgever. Je hoort een toeter en je kijkt uit het raam, waar de vuilniswagen voor je klaarstaat. Tijd voor een vlog met John, van de buitendienst. Hij vertelt wat we dagelijks voor onze inwoners doen als het gaat om het schoonhouden van de gemeente Dronten. Als je terugkomt, doe je in geuren en kleuren verslag aan je collega’s van team Communicatie: 3 communicatieadviseurs, 2 communicatiemedewerkers en 1 kanaalregisseur internet. Op de fiets naar huis denk je na over out of the box-manieren om inwoners te bereiken om John zijn verhaal te vertellen. Al nadenkend rijd je over een loszittende stoeptegel. Thuisgekomen app je je collega van de openbare ruimte. ‘Ik los het op, dank je!’ krijg je terug. ‘Another day at the office’, denk je glimlachend en voldaan.

Wat ga je vooral doen?
Je houdt je bezig met alles rond onze media-uitingen. Van de gemeentepagina’s en informatieborden tot het intranet en onze sociale media.

  • Wekelijks coördineren van de gemeentepagina’s in de FlevoPost. Je hebt contact met inhoudelijk medewerkers voor het aanleveren van teksten, je voert (eind)redactie uit en je hebt contact met de vormgever.
  • Je bent (mede) verantwoordelijk voor het actueel houden van ons intranet, het nieuws op onze website, sociale media en informatieborden.
  • Je inventariseert waar de burgemeester en wethouders een publiek optreden (representatie-activiteit) hebben, je zorgt dat een fotograaf mooie foto’s maakt en verzorgt het plaatsen daarvan in onze media. (website, sociale media, etc.).
  • Je verzorgt (samen met je collega’s) de webcare van de gemeente.
  • Je maakt en onderhoudt pagina’s op ons intranet. Je coördineert en houdt de persvragen bij die bij het team binnenkomen.
  • Je denkt mee over hoe we ‘buiten naar binnen kunnen halen’. 
  • Je ondersteunt je collega’s van team Communicatie bij allerhande opdrachten.
  • Licht, camera, actie! We zijn op zoek naar een enthousiaste collega die zich gaat richten op bloggen en vloggen. Je verzorgt de videocontent voor het project Dronten op Koers.


Wat neem je mee?

  • Met jouw enthousiasme, klantgerichtheid en specialisme maak je inwoners en collega’s blij.
  • Je hebt brede kennis en creatieve ideeën over het inzetten van sociale media bij een overheidsorganisatie. Dat kun je ons ook laten zien.
  • Je hebt ervaring met het maken en bewerken van video voor sociale media.
  • Je snapt hoe Content Management Systemen werken.
  • Je snapt hoe webcare-systemen werken.
  • Je kunt na een korte inwerkperiode zelfstandig aan de slag.
  • Je spreekt en schrijft uitstekend Nederlands.
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met digitale media.
  • Laat je niet tegenhouden door angst. Misschien heb je geen diploma, misschien denk je dat je niet voldoende ervaring hebt. Wij zijn misschien juist wel op zoek naar jou. Aansluiting op het team en de organisatie gaat wat ons betreft boven een passend cv.

< Ga terug naar het overzicht met alle opdrachten